Ohma

Kurt, Eva, Malin, Kaja og Mateo

fredag 22. august 2008

Utfordringer som misjonærer støter på!

Hva gjør man når man skal konstruere et mektig byggverk, men mangler spiker og treplanker? Denne utfordringen er bare en av mange som møter oss misjonærer i hverdagen.

Jeg skulle til å bygge et bur, som skulle fungere både som fuglebur og kaninbur, men kunne ikke oppdrive det nødvendige utstyret. Alt jeg fant var netting, noen bøyelige plaststenger og litt ståltråd.

En god misjonær gir aldri opp så jeg satte meg ned i hagen. Med hjelp av min velutviklede spansk hadde jeg forklart, til mannen i butikken, at han skulle kappe plaststengene opp slik at jeg fikk fire stenger på en meter og fire stenger på to meter. Jeg begynte å surre sammen de fire meterlange stengene slik at jeg fikk et kvadrat. Fast til kvadratet surret jeg de fire to meter lange stengene. Hushjelpen vår Dora bare lo og ristet på hodet.

"?muy bonita, no!?" spurte jeg. "veldig fint, ikke sant?" Hun bare lo og ristet enda mer på hodet.

Jeg hadde kjøpt mye ståltråd så jeg begynte å sy nettingen fast til stengene. Når jeg var ferdig så buret nokså tett ut. "?No puerto?" spurte Dora og begynte å le igjen. "Ingen dør?" Selvfølgelig hadde jeg laget en dør! Den som ler sist ler best!!!


Slik ser byggverket ut i dag!



2 kommentarer:

magnar s sa...

fugleburfaget fra fjellhaug kommer til nytte:-)

Kåre sa...

Ein ska ikkje undervurdera sløydfaget Kurt tog i fjor høst...