Ohma

Kurt, Eva, Malin, Kaja og Mateo

søndag 7. september 2008

En liten tilstandsrapport

For noen dager siden var jeg nede i byen. Jeg tok meg en tur til "canchaen." "Canchaen" var opprinnelig bare en åpen plass som ble inntatt av selgere med sine salgsboder. Nå selger de alt mulig på "canchaen". Alt fra tv-er til bleier og klær. Egentlig et handlesenter som "Kvadrat", du får tak i alt, bare bygget opp av små boder. "Canchaen" strekker seg utover mange hundre meter med forskjellige gater for frukt, grønnsaker, kjøtt, musikk, elektronikk, kjæledyr, klær, barneutstyr, jernvare og snop.
Denne dagen skulle jeg blant annet skaffe batterier til fotoapparatet. Det har blitt dårlig med bilder den siste tiden for vi har ikke hatt batterier. Jeg fant en gammel dame som solgte batterier. 60 batterier for 15 kroner. Det må være en god avtale tenkte jeg å slo til. På "Canchaen" er det slik at selgeren alltid prøver tingen du skal kjøpe før du får den. Det er en slags garanti på kjøpet, men jeg hadde litt lite tid å reiste hjem uten å ha prøvd batteriene. Hva skjer når jeg setter batteriene i apparatet? Tror dere de fungerer? Selvfølgelig gjør de ikke det. Ikke et eneste av de 60 battariene fungerer. Derfor blir det ingen bilder nå heller, men i løpet av uka skal vi skaffe oss noen:)
Ellers var vi i kirka i dag. Det var bare familien Ohma av de norske, derfor hadde vi ingen tolk. Språk er utrolig fasinerende. Etter bare fire uker i dette landet kunne både Eva og jeg gjenfortelle talen når vi gikk hjem. Vi hadde forstått det som ble talt. Fantastisk!
Ellers vil vi bare si at viss det er noen der hjemme som har lyst å komme med noe sladder om ting som skjer i Norge så er vi glad for nyhetsoppdateringer. Herved er oppfordringen gitt!

2 kommentarer:

torri sa...

Sladder 1:
Knudi går hardt inn for å fylle kurtis rolle som dødelig spiss i gymsalen. Og ja.. han viser store fremskritt!

Håvard sa...

Ingen kan fylle den rollen... Kurt er uerstattelig fremst i diamanten!