Ohma

Kurt, Eva, Malin, Kaja og Mateo

lørdag 1. november 2008

Reformasjonsdagen

I dette landet tar halloween fullstendig av. Folk kler seg ut og går fra dør til dør.
I tillegg samles folk i gatene til fest. Som en motpol til dette arrangerte kirken feiring av reformasjonsdagen. Da fikk de kristne en unnskyldning til ikke å være med på de andre festlighetene. Etter møte skulle vi egentlig se film om Luther. Det ble for sent så istedet spiste vi kake og drakk te etterfulgt av sosialt samvær. Det var utrolig kjekt for dette var første gang der jeg følte at samtalene på spansk virkelig satt. Folk forstod til og med hva jeg sa. Frem til nå har vi følt at folk liksom har holdt litt avstand til oss. De er redde for at vi ikke skal forstå hva de sier. I går forsvant denne avstanden. Det var en utrolig deilig følelse og godt å endelig kunne spøke på det nye språket. På søndag skal hele kirken på kirketur. Nå gleder vi oss veldig og ser frem mot en deilig søndag.

4 kommentarer:

M&A sa...

Hei! Jeg er utrolig imponert over språkkunnskapene deres! Jeg har verken holdt vitnesbyrd eller hatt lengre samtaler på spansk enda. Det eneste jeg kan skryte av er at i dag vant min praksislærer og jeg over en annen student og hans språklærer i fronton... Andreas

turid sa...

Hei!
Har vært på sydenferie i to uker så det er lenge siden jeg var på nett. Kjekt å lese at dere har ei datter som vet hvor hjelpen er å finne. Dere kan ikke tillate dere all slags luksus!!
Så var det trivelig å se at språket begynner å komme inn. Det er så leit å ikke kunne snakke med folk en møter. Dere må hilse Rosa når dere møter henne. Hun er i mine tanker og bønner hver dag. Det er dere også. Klem fra tante Turid

Anonym sa...

Heisann:) Synes det er så kjekt at dere har blogg! Meg og stumpen var på møte i dag i misjonsalen, og da kom vi til å tenke på dere. Er ikke det samme uten dere her i Oslo! dere er dypt savna! Dere får kanskje noe i posten snart.....

Stumpen og snuppa;)

eva sa...

Eg kan jo berre sei til deg Andreas at du ikkje har hørt verken vitnesbyrda, eller dei lengre samtalane, kan hende du ikkje hadde vært så imponert...:)