Ohma

Kurt, Eva, Malin, Kaja og Mateo

søndag 17. mai 2009

Hva slags vær hadde dere på 17 mai?

Vi hadde sol, bading, 17. mai tog, is, snop, leker, osv.
Og så hadde vi 25 grader og sol, nevnte jeg det?

I går 16. Mai var jeg (Kurt) på ungdomsmøte i kirken ved Jesus Maestro.
(Jesus Maestro er et skoleprosjekt med ca 900 elever og 100 lærere)
Det var mange ungdommer som kom og jeg skulle ha andakt. Min første skikkelige andakt på spansk. Det gikk greit selv om man merker at språkbarrieren fortsatt er tilstede.

Etter møte skjedde det noe som gjorde fryktelig sterkt inntrykk på meg. Jeg var ikke klar over det, men en elev ved skolen hadde omkommet rett før møte. Han omkom i en drukningsulykke. En annen som prøvde å redde eleven, en 29 år gammel mann med ei datter på en måned, omkom også. Så fælt! Og dette satt flere av de som var tilstede på møte å tenkte på.

Sammen gikk vi med ungdommene opp til huset der den omkomne eleven bodde. Der var familie og venner samlet og våket over den avdøde. Ungdommene tok et siste farvel med skolekameraten. Hva skal man si? For meg ble dette en ubehagelig og sterk opplevelse. Jeg stod der uten ord. Fremdeles er jeg uten ord. Det blir nok en litt anderledes uke på jobb nå. Vær gjerne med å be for familien, for skolekameratene, klassekamerater, lærere og pastor ved skolen.

5 kommentarer:

magnar s sa...

Trist historie, Kurt. Man er vel ikke forberedt på noe sånt, og man vel kanskje ikke bli det heller.

17. mai var i motsetning til i fjor ganske så bra. Sol stort sett hele tiden og regn dagen etterpå:-) Da er det digg å sitte med eksamensoppgave hehe. Skulle gjerne hatt dine bli-ferdig-evner!

Britt Lene sa...

huff, det va utrolig trist å høre!! Kan eg spørre ka han heite han gutten? Kjenne jo ganske mange på JM. Huff....

Mie sa...

Oi, så utruli trist! Eg òg må nesten spørra kem dei va? Då skal eg huska ekstra godt på dei i bønn!
Kjem da mangen på ungdomsklubben endå? Gler meg sånn te å besøka dei no!
Kjekt å lesa bloggen dekas forresten:)

Eva og Kurt sa...

Vi kjente ikke gutten. Han var visst ikke så ofte innom kirken. Det vi vet er at han var 12 år gammel. Vi kan spørre noen om navnet, men har ikke så lyst å legge det ut på internett. Eva sender en mail til Mie så kan kanskje du (Mie) sende videre til Britt Lene? Eller du (Britt Lene) kan gi oss e-mailadressen din?

Britt Lene sa...

Hei igjen! Da ha eg snakka med folket i Cocha, som har fortalt kem det va. Utrolig trasig altså! Huff...ska huske på dem i bønn!