Ohma

Kurt, Eva, Malin, Kaja og Mateo

fredag 1. april 2011

Jeg var sliten og ville bare krype stille ned i soveposen. Hele dagen hadde vi vært ute i solen. Vi hadde vært på stranden for å bade og leke. Det var internasjonal ungdomsleir i Mejia i Peru. Åtte nasjonaliteter var samlet. Ungdommer fra Peru, Bolivia, Paraguay, Brasil, Chile, Ecuador, Danmark og Norge.

Kroppen var noe støl etter dagens hovedaktivitet som hadde vært amerikansk fotball. Jeg var klar til å legge meg ned i sengen, da jeg kommer på at jeg vil høre på musikk før jeg sovner. Jeg skrur på lyset, går bort til sengen for å lete etter mp3-spilleren. Da ser jeg at i sengen min ligger det allerede noen. Jeg nærmer meg forsiktig, og ser at i sengen min ligger det en liten gullaktig skorpion. Det var jammen meg flaks at jeg skrudde på lyset før jeg la meg, tenkte jeg og smilte godt for meg selv.

Jeg fant frem en liten boks og skulle til å fange skorpionen, men hvor var den nå? Mens jeg letet etter boksen hadde skorpionen gjemt seg. Jeg begynte å søke etter skorpionen, men den var ikke å se. Kanskje var skorpionen i soveposen eller var den under puten eller hadde den krøpet ned i kofferten, ville den komme frem på ny når jeg slokket lyset? Det ble en litt ekstra spennende natt.

2 kommentarer:

Kåre sa...

Huff! Trur kje eg hadde svoe et minutt... Men dokk begynne tydeligvis å bli rutinerte :-)

renate og kjetil sa...

så skummelt..! det har eg faktisk ennå t gode å se her i afrika!! og gla er eg for det!!=)

Gratulere med dagen din som var Kurti!!=) Bursdagskalenderen henger her på kjøkkenet, så me tenkte på deg på dagen og eg hadde egentlig planer om å få til ein skype..men..! Håpe du hadde ein fin dag!!=)

Ka seie dokk t ein skype på søndag elle tirsdag?? kor mange timer er det forskjell mellom dokk og norge nå?? me er ein time før nå.. Det er så vanskelig å planlegga tidspunkt avogtil..